سامانه جامع پاسخگوئي به شكايات رگولاتوري راهاندازي شد
یزدفردا :در راستاي عملياتي كردن E-Regulatory
مديركل دفتر نظارت بر سرويسهاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي از راه اندازي فاز اول سامانه پاسخگوئي به شكايات مشتركان سرويسهاي ارتباطي، راديوئي و فناوري اطلاعات خبر داد.
به گزارش یزدفردا بنا براعلام روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، دكتر غلامرضا داداش زاده گفت: سامانه پاسخگوئي به شكايات در راستاي ساماندهي وظايف نظارتي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي و با نگرش ايجاد رگولاتوري الكترونيكي (E-Regulatory) در دو فاز طراحي شده و مبناي آن براساس پاسخگوئي اپراتورها به مشتركان طبق مفاد پروانه و ايجاد سامانه پذيرش و پاسخگوئي در پورتال اپراتورها پايه ريزي شده است.
وي در باره نحوه استفاده از اين سامانه افزود: در فاز اول، شاكي به سايت اپراتور سرويس دهنده مراجعه كرده و پس از درج نوع شكايت خود، كد 16 رقمي پيگيري از سايت اپراتور را دريافت ميكند، اپراتور بايد طبق توافق انجام شده با رگولاتوري، در مدت زمان مشخص و تعيين شده به شكايت شاكي پاسخ دهد.
دكتر داداشزاده درباره نتيجه عدم پاسخگوئي اپراتورها در زمان تعيين شده گفت: درصورت عدم رسيدگي به شكايت شاكي در مدت زمان تعيين شده، شاكي ميتواند با مراجعه به سامانه جامع سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي و وارد كردن كد 16 رقمي كه از سايت اپراتور دريافت كرده، موضوع شكايت و عدم پاسخگوئي اپراتور را پيگيري كند.
مدير دفتر نظارت بر سرويسهاي ارتباطي رگولاتوري كاهش زمان پاسخگوئي به شكايات، طرح و پيگيري شكايات به صورت الكترونيكي و بدون نياز به مراجعه حضوري و نظارت هوشمند را از مزاياي سامانه جامع پاسخگوئي به شكايات عنوان و تصريح كرد: رگولاتوري از طريق مناطق هفتگانه و دفاتر نظارت بر سرويسهاي ارتباطي، راديوئي و فناوري اطلاعات موضوع شكايات را پيگيري كرده و براي پاسخگوئي و حفظ حقوق مشتركان اقدام لازم را انجام خواهد داد.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
جمعه 17,ژانویه,2025